Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: makarna

Mühlenchemie’den durum buğdayı sorununa ekonomik çözüm



Alman Mühlenchemie, teknoloji merkezini makarna için yeni bir pilot tesisle genişletti. Söz konusu tesis makarna üretiminde kullanılan kaliteli buğday sorununa ekonomik sorunlar üretmeyi hedefliyor. 
 

Türkiye’den un ihracatında dünya rekoru



2016 yılında 3,5 milyon ton un ihracatı gerçekleştiren Türkiye, 1 milyar 70 milyon dolarlık döviz elde etti. İhracatını 2015'e göre miktar bazında %25, değer bazında ise artıran un sektörü, bu rakamlarla dünya rekoru kırdı.

Makarnada iç tüketim rekoru kırıldı



Türkiye'de, kişi başına makarna tüketiminin 7,4 kilodan 8,5 kiloya çıktığı, bu rakamın tüm zamanların en yüksek değeri olduğu belirtildi.

Arbella dünya trendlerini lezzetine ve ambalajlarına taşıyor



Dünyanın dört bir tarafına makarna yediren Arbella, tüketici trendleri ve beklentilerine uygun şekilde ürün çeşitliliği ve ambalaj tasarımlarında yenilikler sunduklarını belirtiyor.
 

Makarna ihracatından 251 milyon dolar gelir



Makarna üretim ve ihracatında önemli bir konumda bulunan Türkiye, yılın ilk 5 ayında yüzde 9 artışla 251 milyon 852 bin 338 dolar dış satım geliri elde ederken, ulaştığı ülke sayısını da 160'a çıkardı.

Türkiye küresel un ihracatında zirveyi bırakmıyor



Türkiye değirmencilik ürünleri sektörü 2019 yılında 1,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bunun 1,1 milyar dolarlık bölümünü un ihracatı oluşturuyor. Bu performansıyla Türkiye son yıllarda dünya un ihracatında birinci sırada yer alıyor. 
 

Pandemide makarna stokladık, ara öğün yapmaya başladık



Sabri Ülker Vakfı’nın uluslararası bir çalışma kapsamında COVID-19 döneminde tüketicilerin gıdaya olan yaklaşımını ve değişen yeme davranışlarını tespit amacıyla Türkiye genelinde yürüttüğü araştırmada güçlü bulgulara ulaşıldı.
 

Makarna üreticileri: Kaosa gerek yok; Türkiye'yi değil makarna, un ve bulgura da boğarız



"Ne paniğe, ne de stok yapmaya gerek var"
 

Barilla’nın yeni reklam kampanyası “Sevginin İfadesi” yayında



Barilla’nın makarnayı sevginin ifadesi olarak konumlandırdığı yeni reklam kampanyası yayına girdi. Yeni iletişim kampanyası kapsamında dünyanın dört bir yanında yayınlanan reklam filmlerinde sevgisini kelimelere dökmek yerine bir tabak makarna hazırlayarak ifade eden, hayatın içinden karakterlerin kalpleri ısıtan hikayeleri anlatılıyor.
 

Sevilen makarna markası Piyale 100 yaşında



Türkiye’yi makarnayla buluşturan ilk markalardan olan ve yıllar içinde tüketicilerin beğenisini kazanan Piyale’nin 100’üncü yılı kutlanıyor.