Alman Mühlenchemie, teknoloji merkezini makarna için yeni bir pilot tesisle genişletti. Söz konusu tesis makarna üretiminde kullanılan kaliteli buğday sorununa ekonomik sorunlar üretmeyi hedefliyor.

2016 yılında 3,5 milyon ton un ihracatı gerçekleştiren Türkiye, 1 milyar 70 milyon dolarlık döviz elde etti. İhracatını 2015'e göre miktar bazında %25, değer bazında ise artıran un sektörü, bu rakamlarla dünya rekoru kırdı.

Türkiye'de, kişi başına makarna tüketiminin 7,4 kilodan 8,5 kiloya çıktığı, bu rakamın tüm zamanların en yüksek değeri olduğu belirtildi.
Dünyanın dört bir tarafına makarna yediren Arbella, tüketici trendleri ve beklentilerine uygun şekilde ürün çeşitliliği ve ambalaj tasarımlarında yenilikler sunduklarını belirtiyor.

Makarna üretim ve ihracatında önemli bir konumda bulunan Türkiye, yılın ilk 5 ayında yüzde 9 artışla 251 milyon 852 bin 338 dolar dış satım geliri elde ederken, ulaştığı ülke sayısını da 160'a çıkardı.
Türkiye değirmencilik ürünleri sektörü 2019 yılında 1,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bunun 1,1 milyar dolarlık bölümünü un ihracatı oluşturuyor. Bu performansıyla Türkiye son yıllarda dünya un ihracatında birinci sırada yer alıyor.
Sabri Ülker Vakfı’nın uluslararası bir çalışma kapsamında COVID-19 döneminde tüketicilerin gıdaya olan yaklaşımını ve değişen yeme davranışlarını tespit amacıyla Türkiye genelinde yürüttüğü araştırmada güçlü bulgulara ulaşıldı.
Barilla’nın makarnayı sevginin ifadesi olarak konumlandırdığı yeni reklam kampanyası yayına girdi. Yeni iletişim kampanyası kapsamında dünyanın dört bir yanında yayınlanan reklam filmlerinde sevgisini kelimelere dökmek yerine bir tabak makarna hazırlayarak ifade eden, hayatın içinden karakterlerin kalpleri ısıtan hikayeleri anlatılıyor.
Türkiye’yi makarnayla buluşturan ilk markalardan olan ve yıllar içinde tüketicilerin beğenisini kazanan Piyale’nin 100’üncü yılı kutlanıyor.