Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: pandemi

ASD Başkanı Zeki Sarıbekir: E-ticaret ambalaja talebi artıracak



Dijitalleşmeyle başlayan ama pandemiyle hızlanan e-ticaret arttıkça ambalaja daha fazla ihtiyaç duyulacağını belirten Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) Başkanı Zeki Sarıbekir, “Çünkü e-ticarette ürün iyi bir şekilde ambalajlanmalı ve güvenli bir şekilde tüketiciye gitmeli. Bu nedenle önümüzdeki yıllarda perakende sektörleri için ambalajın öneminin daha da artacağına inanıyoruz” diyor.
 
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
 

2021’de kuruyemiş pazarı 26 milyar TL’ye yaklaştı



Türkiye, 2021 yılında toplam 550 bin ton kuruyemiş tüketti ve haneye alınan kuruyemiş miktarı 27 kg civarında gerçekleşti. Tüketicinin ilk tercihi karışık kuruyemişlerden yana olurken, onu ayçekirdeği ve ceviz takip etti. Artan taleple birlikte pazardaki cirosal büyüme de devam etti. Peyman CEO’su Kaan Baral, kuruyemiş pazarının 2021’i yaklaşık 26 milyar TL ile kapatacağını ve bunun 7 milyar TL’sinin ambalajlı kategorisinden geleceğini öngördüklerini söyledi.
 

Little Caesars Türkiye’den 2021'de yüzde 45’lik büyüme 



Dünya çapındaki 145 milyar dolarlık pizza endüstrisinin önemli pizza zincirlerinden biri olan Little Caesars’ın Türkiye operasyonu, yılı yüzde 45 büyümeyle tamamlıyor. Çelebi Gıda A.Ş. ve Little Caesars Türkiye Genel Müdürü Banu Arıduru bu büyümenin altında yatan en önemli iki nedenin, rekabetin aksine restoranda günlük hamur üretimine dönmeleri ve 2015 yılında başlattıkları dijital dönüşüm olduğunu söyledi. Arıduru, “Tazeliğin verdiği lezzet artışı ve teknoloji sayesinde tercih edilme oranımız yüzde 45 arttı” dedi.
 

Covid-19 aşıları hakkında doğru sanılan 8 yanlış



Acıbadem Taksim Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Uzmanı Prof. Dr. Çağrı Büke, Covid-19 aşısı hakkında doğru sanılan 10 hatalı bilgiyi anlattı; önemli öneriler ve uyarılarda bulundu.
 

Türkiye’de dondurulmuş gıda tüketimi pandemiyle birlikte %43 arttı



E. Özgörkey Grup’un dondurulmuş gıda markası Feast’in Pazarlama Müdürü Tuğçe Işıksoy, Türkiye’de dondurulmuş gıda tüketimi pandemiyle birlikte %43 arttığını belirtti. Işıksoy tazelik, pratiklik, hijyenik şartlarda üretilmesi ve paketlenmiş olarak sunulması gibi faktörlerin dondurulmuş ürünlere talebi hızla artırdığına dikkat çekti. 
 

Sağlıklı atıştırmalık sektörü 38 milyar dolara ulaşacak



Sağlıklı ve temiz içeriğe sahip olan ürünlere ilginin arttığı son yıllarda, her 4 kişiden 1’i sağlıklı atıştırmalık tüketmeye başladı.  Tüketicilerin yüzde 40’ının sağlıklı atıştırmalığı ana öğün olarak tükettiğinin altını çizen Zbarz Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ebrul Gülkan, sağlıklı atıştırmalık sektörünün 2028 yılında 38 milyar dolara ulaşacağını söyledi. 
 

Tüketicilerin yükselen gözdesi: Maden Suları


Yayın: 05-05-2022

Döhler Satış Yöneticisi Sinan Nufal ve Döhler Laboratuvar Uzmanı Selin Göçtü ortaklaşa olarak hazırladıkları makalelerinde, Türkiye'de maden suyu pazarının günümüzdeki durumunu ve maden suyu - sağlık ilişkisini Gıda Teknolojisi Dergisi'ne anlattılar. 
 

Türk ihracatçılara vize engeli



İhracatçılar, yakın zamana kadar finansman bulamama, döviz kurlarının enflasyon rakamlarının gerisinde kalması ve enerji fiyatlarındaki yükseklik gibi sorunlarla mücadele ederken pandemi sonrasında seyahat taleplerinin tekrar gündeme gelmesiyle vize sorunuyla başbaşa kaldılar. Vize sorunu ihracatçıların sorunları arasında liste başı konumuna yükseldi.

Maymun çiçeği virüsü pandemi etkisi yaratır mı? 



Son dönemde artan maymun çiçeği olarak bilinen Mpox virüsünün hızlı yayılmasıyla halk sağlığı açısından önemli bir endişe kaynağı haline geldi. Maymun çiçeği virüsüyle ilgili merak edilenler ve dikkat edilmesi gereken hususlarla ilgili olarak İstanbul Okan Üniversitesi Hastanesi Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji Bölümü’nden Doç. Dr. Servet Öztürk bilgi verdi.