Yrd. Doç. Dr. A. Can Özcan
İzmir Ekonomi Üniversitesi, Endüstriyel Tasarım Bölümü
Mart 2016’dan bu yana dünyanın en önemli gıda ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo’nun Türkiye’deki operasyonlarını yöneten Yüksel ile sektördeki çalışmalarını, ajandasında bulunan yeni projeleri ve iş dışındaki hayatını konuştuk.
SMARTIES Ödülleri’nde PepsiCo, içecek markalarıyla iki ödüle birden layık görüldü.
Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo’nun içecek grubu markalarından Pepsi’nin sevilen lezzeti cam şişelerde sunuluyor. Pepsi, ödüllü 300 ml depozitosuz cam şişlerini tüketicilerle buluşturdu.
Pepsi’nin raflarda yerini alan yüzde 100 geri dönüştürülmüş pet ambalajdan üretilen 1 litrelik şişeleri Türkiye’de içecek sektöründe bir ilk olma özelliğini taşıyor. PepsiCo 2025 yılı itibariyle ise, Türkiye organizasyonundaki Pepsi, Yedigün ve Fruko gibi içecek markalarının pet ambalajlarının tümünü 0 geri dönüştürülmüş plastik ambalajdan elde edilecek.
Rekabet Kurulu, zincir marketlere yönelik soruşturmada aralarında Coca-Cola, Eti ve Kent Gıda'nın da olduğu 13 tedarikçi firmaya 878 milyon lira para cezası verdi.
Meltem Kimya’nın Pepsi, Yedigün ve Fruko için ürettiği gıda ile temasa uygun yüzde yüz geri dönüştürülmüş pet ambalajdan üretilen şişeleri, WorldStar Küresel Ambalaj Ödülleri’nde birincilik ödülü aldı. Pepsi, Yedigün ve Fruko’nun 1 litrelik şişeleri Türkiye’de tamamen rPET’ten üretilen ilk şişeler olarak öne çıkıyor.
Pepsi, İstanbul'da oynanacak Şampiyonlar Ligi Finali öncesinde futbolun ruhuna heyecan katıyor, UEFA Şampiyonlar Ligi heyecanını raflara taşıyor. Taraftarın bağlılığını güçlendirmek ve kendilerini daha yakın hissetmesini sağlamak için sınırlı sayıda üretilen özel tasarımlı kutular, dünyanın her yerinden futbol severlerin coşkusunu ve enerjisini yansıtmak üzere tasarlandı.