Daha güçlü ve sürdürülebilir bir yiyecek sistemi kurma çabalarını hızlandıran PepsiCo, tüm değer zinciri genelinde mutlak sera gazı emisyonunu 2030 yılına kadar yüzde 40’tan fazla düşürmeyi hedefliyor.
PepsiCo “Pozitif Tarım” hedefleri kapsamında; 2030 yılına kadar yenileyici tarım uygulamalarını, tüm tarımsal ayak izine eşdeğer olacak şekilde 28,3 milyon dönüme çıkarma hedefini duyurdu. Şirketin, bu hedefinin sonucunda 2030’a kadar 3 Milyon tondan fazla sera gazı salımını azaltması bekleniyor.
Dünyanın en büyük yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo’nun içecek grubu markalarından Pepsi’nin sevilen lezzeti cam şişelerde sunuluyor. Pepsi, ödüllü 300 ml depozitosuz cam şişlerini tüketicilerle buluşturdu.
Türkiye’nin dört bir yanındaki patateslerle, özenle üretilen Lay’s, tarımsal sürdürülebilirlik konusunda önemli adımlar atmaya devam ediyor. PepsiCo Türkiye çatısı altında yürütülen tarımsal faaliyetlerle Lay’s, yerel üretimi desteklerken; çiftçilere, tedarikçilere ve Türkiye ekonomisine de katkı sağlıyor. Hayata geçirilen tarımsal uygulamalarla, çiftçilere pek çok alanda verimlilik artışı sağlanıyor.
2021’in ikinci çeyreği ile ilgili finansal sonuçlarını açıklayan PepsiCo, net gelirini önceki yılın ikinci çeyreğine göre yüzde 20,5 oranında artırırken, yüzde 12,8 oranında organik büyüme sağladı.
PepsiCo, Türkiye operasyonlarında gerçekleştirdiği dijital dönüşüm hikayesiyle PepsiCo’nun diğer ülkelerdeki operasyonlarına da örnek oluyor. “KazandıRio” ve “Dükkân Senin” projeleriyle Türkiye’den dünyaya dijital uygulama ihraç eden PepsiCo Türkiye, dijitalleşmede FMCG sektörüne de liderlik ediyor.
Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden biri olan PepsiCo’nun en büyük operasyonlarından biri olarak öne çıkan PepsiCo Türkiye, Avrupa organizasyonuna iki isim transfer etti.
Pepsi’nin raflarda yerini alan yüzde 100 geri dönüştürülmüş pet ambalajdan üretilen 1 litrelik şişeleri Türkiye’de içecek sektöründe bir ilk olma özelliğini taşıyor. PepsiCo 2025 yılı itibariyle ise, Türkiye organizasyonundaki Pepsi, Yedigün ve Fruko gibi içecek markalarının pet ambalajlarının tümünü 0 geri dönüştürülmüş plastik ambalajdan elde edilecek.
Dünyanın önde gelen yiyecek ve içecek şirketlerinden PepsiCo’nun en önemli operasyonlarından biri olarak öne çıkan PepsiCo Türkiye’de yeni bir atama gerçekleşti. Buna göre PepsiCo Türkiye ve Avrupa sektöründe 20 yılı aşan bir süredir görev yapan Ergün Günay, PepsiCo Türkiye Satış Başkan Yardımcısı oldu.
Meltem Kimya’nın Pepsi, Yedigün ve Fruko için ürettiği gıda ile temasa uygun yüzde yüz geri dönüştürülmüş pet ambalajdan üretilen şişeleri, WorldStar Küresel Ambalaj Ödülleri’nde birincilik ödülü aldı. Pepsi, Yedigün ve Fruko’nun 1 litrelik şişeleri Türkiye’de tamamen rPET’ten üretilen ilk şişeler olarak öne çıkıyor.