Ulusal Süt Konseyi’nin çiğ süt fiyatını 15 Mayıs’tan itibaren geçerli olmak üzere litresinin 7,50 TL olarak belirlenmesinin ardından zamlı ürünler raflarda yer almaya başladı. Markalı süt ürünlerinde ürününe göre değişkenlik göstermekle beraber yüzde 40’a varan artışlar yaşanırken, özel markalı (private label) ürünlerde ise fiyat artışı yüzde 18,5 olarak hesaplandı. Süt üreticisinin yem, sanayicinin ise enerji maliyeti baskısı altında olduğuna dikkat çeken sektör temsilcileri, dövize endeksli hammaddeler olan doğalgaz ve elektriğe gelen zamların da ürünün fiyatını doğrudan etkilediğini belirtiyorlar.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Türkiye’nin önemli peynir markalarından Ekici, Avrupa Birliği’ne yaptığı süt ve süt ürünleri ihracat başvurusu kabul edildi. Avrupa’da ilk olarak marka tescili aldığı ülkelerde “Ekici” ismiyle marketlerde yerini alacak Ekici Peynir, ilerleyen dönemde pazar hacmini genişletmeyi de hedefliyor.
Bu yıl 3.’sü gerçekleştirilecek olan İstanbul Peynir ve Zeytin Fuarı, 18-21 Mayıs 2023 tarihleri arasında İstanbul Dr. Mimar Kadir Topbaş Gösteri Merkezi’nde ziyaretçileriyle buluşacak.
Zincir marketlerde peynirin 154 lira ile 200 lira arasında etiket fiyatını gördüğünü belirten Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, bu durumun besi ve süt üreticiliğindeki maliyet artışlarından kaynaklandığını açıkladı.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu haber Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mayıs - Haziran sayısında yayımlanmıştır.
INNOFOOD Projesi TÜGİP Ekibi'nde Dr. İrfan Demiryol, peynirin tarihini ve endüstri olarak gelişimini ve peynir tüketiminde öne çıkan eğilimleri Gıda Teknolojisi Dergisi için kaleme aldı.
* Bu makale Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Mayıs - Haziran sayısında yayımlanmıştır.
Her biri kendi alanında uzman olan Amerika ve Avrupa menşeli makine/tesis üreticilerini çeyrek yüzyıldır Türk gıda sanayicileriyle buluşturarak katma değerli çözümler sunduklarını belirten Erkaya Makine/Food Tech. Satış & Pazarlama Müdürü Erk Erkaya ile firma olarak çalışmalarını, orta ve uzun vadedeki projelerini ve hedeflerini konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
* Bu röportaj Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos 2023 sayısında yayımlanmıştır.
İstanbul Ticaret Borsası’nın Güvenilir Ürün Platformu desteğiyle düzenlediği ‘Borsa Meydanı’nda Sektörler Konuşuyor’ toplantılarında bu ay süt sektörünün sorunları tartışıldı. Ulusal Süt Konseyi’ni temsilen konuşan Teoman Durukan, süt sektörünün sorunlarının çözümü için koordinasyonun önemine dikkat çekerek, “Ulusal Süt Konseyi çerçevesinde bir Süt Koordinasyon Kurulu oluşturulmalı” diye konuştu.
Türkiye’nin sevilen peynir markalarından Muratbey, Avrupa’da yeni marketlerle anlaşarak 300’ü aşkın ürün çeşidinin bölgedeki sayısal dağıtımını artırıyor. Almanya pazarında da iletişim çalışmalarını hızlandıran Muratbey, ürünlerini Berlin’de açık hava mecralarında da tanıtıyor. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, "2018 yılından bu yana Avrupa Birliği (AB) ülkelerine peynir ihracatını başarıyla sürdürüyoruz. Peynir ülkeleri olarak bilinen Almanya, Hollanda, Fransa gibi ülkelerde Muratbey markamızla Türk peynirlerinin ilgi görmesi bizi de son derece gururlandırıyor” dedi.
Süt ve peynir çeşitlerini farklı ülkelere gönderen Teksüt, ihracat çalışmalarına hız kesmeden devam ediyor. Dünyada 43 ülkeye ihracat yapan firma, 2021 yılından beri Çin’e ürünlerini gönderiyor. Teksüt Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mert Özmen, "Çin pazarında peynir ile başladığımız yolculuğa süt ve diğer ürünlerimizi de eklemeyi hedefliyoruz" diyor.
Türkiye’nin önde gelen peynir markalarından Muratbey Peynircilik, ekranların sevilen programı MasterChef Türkiye'ye sponsor oldu. Heyecan ve lezzetin bir arada olduğu MasterChef Türkiye, 14 Haziran’da başlayan yeni sezonu için Muratbey Peynircilik ile anlaştı.