TGDF Başkanı Şemsi Kopuz, son dönemde Türkiye’nin turizm gelirlerinde ciddi düşüşler yaşandığını anımsatarak, “Bu sebeple 2016’yı gıda ve içecek sektörü açısından itibar yılı olarak belirledik. Turizmden kaynaklanan eksikliği daha fazla ihracat yaparak kapatmak istiyoruz” dedi.
Türkiye, ramazan sofralarının vazgeçilmezi hurma ithalatına son 5 yılda 82 milyon dolar harcadı.
Ramazan ayında satışların yüzde 10 arttığını kaydeden TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, Anadolu'da en çok et ve et ürünlerinin, Türkiye genelinde ise karpuz, domates, salatalık, peynir, meşrubat, tatlı, kırmızı mercimeğin satıldığını söyledi.
SETBİR Başkanı Tarık Tezel, süt ve süt ürünleri tüketiminin korunması ve hatta artması için bu ürünlerde KDV'nin sıfırlanmasını önerdi.
Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, "Ramazan ortasında markette 27, üreticide 13 üründe fiyat artışı; markette 12, üreticide 7 üründe fiyat düşüşü oldu. Ramazan ortasında fiyatı en fazla artan ürün market ve üreticide patates oldu" dedi.
Türkiye’nin önde gelen yeni nesil online süpermarket uygulamalarından istegelsin, Ramazan ayının ilk yarısının satış verilerini açıkladı. Ramazan’ın simgesi pide ve hurma satışlarındaki artış dikkat çekti. Ramazan pidesi satışları geçen yıla göre beş kat artarken, hurma satışlarının ise iki kat arttığı görüldü. istegelsin’in, uygulamaya koyduğu kargoyla teslim özelliğiyle ise en çok çikolata, bisküvi, kahve ve çay siparişi verildi.