Türkiye ekonomisinin 2017 performansı belli oldu. Türkiye ekonomisi geçen yıl yüzde 7,4 büyüdü.
Türkiye meyve suyu ihracatını 2017’de %8’lik artışla 197 milyon dolara çıkarırken, 182 milyon dolar dış ticaret fazlası verdi. İhracattaki olumlu havanın bu yıl da devam etmesi bekleniyor.
Zeynep Meşhur
Aromsa A.Ş. İçecek AR-GE ve Uygulama Laboratuvarı Şefi
Türkiye’de tüketicilerin severek tükettiği meyve suyu ve meşrubatlar kaliteleri ve farklı çeşitleriyle hareketli bir içecek pazarı yaratırken, 2018 yılı başında her iki sektörde de uygulanmaya başlayan özel tüketim vergisinin (ÖTV) çeşitli ürünlerin tüketiminde daralmalara yol açtığı belirtiliyor.
Süt üretiminde dünyada ilk 10 ülke arasında yer alan Türkiye, tüketimde ise istenilen seviyeye ulaşamıyor. Ülkemizde içme sütü tüketimi Avrupa ortalamasının çok altında. Avrupa’da yılda kişi başı ortalama 60 litre içme sütü tüketilirken, Türkiye’de yalnızca 34 litre süt içiliyor. SETBİR Yönetim Kurulu Başkaını Tarık Tezel, iç tüketimdeki artışın ihracatı da olumlu etkileyeceğini belirtiyor.
Türkiye’de kişi başına 3.1 kg çikolata ve 1.5 kg şekerleme tüketilirken, tüketiciler en çok sütlü çikolatayı tercih ediyor. Son yıllarda bitter çikolataya olan talepte de artış söz konusu.
Günümüzde 7,5 milyara ulaşan dünya nüfusunun gıda güvenliğini sağlamada yiyeceklerin bozulmasını önleyerek raf ömrünü uzatan, lezzet katan gıda bileşenleri stratejik önem taşırken, sektörün ekonomik büyüklüğünün global düzeyde 40 milyar dolara ulaştığı tahmin ediliyor.
Uzmanlara göre yetişkin bir bireyin günde 70 gram kırmızı et tüketmesi gerektiğini belirten SETBİR Başkanı Tarık Tezel, “Bu hesapla 80 milyonluk nüfusumuza göre yılda ortalama kişi başı 25 kilo kırmızı et tüketmemiz gerekmektedir. Ancak şu anda tüketimimiz 14-15 kg seviyelerinde. Bu rakam gelişmiş ülkelerle kıyaslanamayacak derecede düşük” diyor.
Bakliyat, hem toprak hem de insan için besin değeri yüksek önemli bir ürün. Sağlıklı beslenmeye olan katkısıyla sofralar için vazgeçilmez olan bakliyat vücudun ihtiyacı olan proteinin karşılanmasına yardımcı oluyor. Sektör temsilcileri, üretimi son 30 yıldır hızla azalan bu stratejik ürünün yeniden değer kazanması için seferberlik çağrısı yapıyor.
Sadık Çelik
Kurucu Yönetim Kurulu Başkanı
Keyveni Kurumsal Hazır Yemek