Yurtiçi ve yurtdışında 200’ü aşkın mağazasında her gün 400 bin misafiri ağırlayan Simit Sarayı, geleneksel Türk tatlarını dünyaya taşımaya devam ediyor. Bu yılın sonuna kadar 280, 2016’da ise 550 mağazaya ulaşacaklarını belirten Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı ve İcra Kurulu Başkanı Abdullah Kavukcu, en büyük amaçlarının simidi dünya markası yapmak olduğunu açıkladı.
TÜBİTAK, sanayi kuruluşlarının, iç tüketim ve ihracata yönelik akıllı ve aktif ambalajların geliştirilmesini hedefleyen Ar-Ge faaliyetlerini destekleyecek.
Gıda ve içecek sanayinde kullanılan ambalajlar, ürünleri koruma ve saklamanın yanı sıra albeni yaratmaları ve tüketicilerle doğru iletişimin kurulabilmesi açısından kritik öneme sahipler
Gıda sanayinde AR-GE ve inovasyon konularının tartışıldığı video konferansa ilgi yoğun oldu.
“Gıda Sanayinde AR-GE ve İnovasyon: Bir Büyüme Stratejisi” webinarında, gıda inovasyonunda yeni paradigmalar masaya yatırıldı.
Haliç Üniversitesi Öğretim Üyesi ve dergimizin Bilimsel Yayın Kurulu Başkanı Prof. Dr. Mehmet Pala’nın hayatını anlattığı “Üniversiteyi Gıda Sanayi ile Buluşturan Akademisyen Mehmet Pala” isimli otobiyografisi, Haziran ayının ilk günlerinde çıktı. Gerek akademide gerekse gıda sanayinde çok uzun yıllar çalışan Pala otobiyografisinde acı-tatlı deneyimlerini, başarılarını, sevinçlerini/üzüntülerini ve gözlemlerini ayrıntılarıyla anlatıyor. “İnsan kendi yaşam öyküsünü neden yazmaya kalkışır? Bu soruyu kendime çok sordum. Bence insan yaşamı boyunca tanık olduğu, karşılaştığı olaylara verdiği tepkilerden ve deneyimlerinden başkalarının da yararlanmasını sağlamalıdır” diyen Mehmet Pala ile otobiyografisi hakkında konuştuk.
Röportaj: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi
Türkiye’de tahıl üretiminin önemli merkezlerinden Karaman’da buğday hasat sezonu devam ediyor. Duru Gıda’nın Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi ile ortaklaşa yürüttüğü proje kapsamında geliştirilen ve bu yıl ilk kez çiftçiyle buluşan ata tohumu Ahmet Buğdayı’nda da ilk hasat gerçekleştirildi. Bulgurluk olarak ekimi yapılan, susuzluğa dayanıklı, kaliteli, yüksek verimli yapısıyla Ahmet Buğdayı’nın Türkiye ekonomisine 750 milyon TL’lik katkı sağlayacağı tahmin ediliyor.
Takviye edici gıdaya ilk kez “Pastil” ile adım atan Ülker, bu kategorideki iddiasını “Everwell” markasıyla daha da güçlendiriyor. Ülker’in TÜBİTAK iş birliğiyle geliştirdiği, Everwell markası altında çıkardığı gıda takviyesi ürünleri yaygın bir dağıtım stratejisiyle satılacak.