Karantina nedeniyle market zincirleri ve online alışveriş siteleri satışlarını katladı. Avrupa paket servisi tercih ederken, Türkler mutfaktan çıkmadı.
Mastercard’ın araştırması, pandemi nedeniyle karantina sürecinin etkilediği yerel harcamaların yeni normalleşme sürecinde yükselişe geçtiğini, karantina döneminin tüketicilerin yerel dükkan ve mağazalara bağlılığını artırdığını gösterdi. Eve kapanma sürecinde Avrupa’da her 3 tüketiciden 2’si, Türkiye’de de tüketicilerin neredeyse yarısı, yakın çevrelerinde yeni dükkanlar keşfetti. Araştırmaya göre Avrupa genelinde de Türkiye’de de her 10 tüketiciden 6’sı, yerel dükkanların maddi sıkıntılarını geride bırakmalarına yardımcı olmak için yakın çevrelerinde harcama yapıyor.
Covid-19 salgınıyla birlikte ambalajlı ve güvenilir markalara talebin arttığına dikkat çeken Uludağ İçecek AR-GE Müdürü Tuğba Şimşek, “Güvenli içecek ve hijyen şartları bu dönemde tüketicilerin kafe ve restoranlarda aradığı ilk özellik. Artık bir kafeye veya restorana gittiğinde tüketici açık limonatayı bardaktan içmek istemiyor. Kapalı içeceğin gözünün önünde açılmasını hatta kendisinin açmasını tercih ediyor” diyor.”
Metro Türkiye’nin, araştırma ve danışmanlık şirketi KONDA iş birliğiyle 31 ilde 2725 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği ‘Yeme İçme Araştırması’nın sonuçları açıklandı. Türkiye'de yeme içme ve alışveriş davranışlarında yaşanan değişimlere ışık tutan araştırmada, alışveriş tercihlerinin modernleşme ile dönüşümü, sağlıklı beslenme eğilimi, evde ve restorandaki yeme içme alışkanlıkları detaylı bir şekilde mercek altına alınıyor.
Güvenilir Ürün Platformu Genel Sekreteri Gıda Müh. Elif Aşlamacı Attepe, Türkiye’de etiket okuryazarlığına ilişkin güncel durumu Gıda Teknolojisi Dergisi için kaleme aldı.
Son dönemde balda tağşiş göstergesi olan esmer pirinç şurubunun tespiti, ihracatın önünde engel oluşturan C4 Şeker Oranı Metodu’nun çam balına özel olarak geliştirilmesi gibi önemli çalışmalara imzasını atan Balparmak, tüketicilerin doğal bala ulaşması için çağrıda bulundu.
Daha sürdürülebilir bir dünya için bitkisel bazlı beslenme sistemine katkı sağlayan paydaşları çatısı altında toplayan Bitki Bazlı Gıdalar Derneği (BİTKİDEN), faaliyetlerine başladı. Uluslararası paydaşlarıyla iş birliği yaparak projeler geliştirmeyi hedefleyen dernek, bitki bazlı gıdaları sürdürülebilir ve bilimsel bir yaklaşımla gıda sistemindeki dönüşümün odağına taşımayı hedefliyor.
Karma Grup tarafından organize edilen Kalite ve Ürün Deneyim Semineri bu yıl “Tüketici Eğilimleri ve Sürdürülebilirlik” bakış açısıyla “Rafta Kalite”yi ele alacak. 23-24 Kasım tarihlerinde İstinye Üniversitesi’nde gerçekleşecek seminerde, alanında uzman akademisyenler ve sektör liderleri tasarımın gücü ve tüketici davranışlarına etkisini, gıda işleme süreçlerinde geri kazanım stratejilerini ve sürdürebilirliği, rafta kaliteyi sürdürebilirlik bakış açısıyla değerlendirecek.
Hızlı servis ve restoran sektöründe gıda güvenliğinin önemine dikkat çeken dünyanın önde gelen restoran zincirlerinden McDonald’s, yeni devreye aldığı iletişim kampanyasıyla tüketiciye “bu lezzete güven” çağrısı yapıyor.
Türkiye Gıda Sanayii İşverenleri Sendikası (TÜGİS) Bilim Kurulu üyesi Prof. Dr. Nevzat Artık gıda güvenliğinde ambalajın önemine dikkat çeken açıklamalarda bulundu. Ambalajın sürdürülebilir gıda tüketimindeki rolünü aktaran Artık, “Bir bebek nasıl kundak ile dış etkilere karşı korunuyorsa, gıdanın da muhafaza tekniği açısından ambalajlı olması gıda güvenliği için en vazgeçilmez kriterdir” dedi.