Kuruyemiş pazarının yenilikçi markalarından Papağan, yenilediği ürün ambalajlarında kullanım kolaylığı sağlarken, sağlıklı atıştırmalık vurgusu yapıyor.
Daha sağlıklı ve daha dengeli bir beslenme için büyük önem taşıyan tavuk etinin tüketiminin önümüzdeki dönemde de artışını sürdüreceği ve 2025 yılında kişi başı kanatlı eti tüketimini 30 kg seviyelerine çıkacağı öngörülüyor.
Türkiye'de, kişi başına makarna tüketiminin 7,4 kilodan 8,5 kiloya çıktığı, bu rakamın tüm zamanların en yüksek değeri olduğu belirtildi.
2017 yılı itibariyle ABD’ye ihracata başlayan Muratbey, Burgu, Sürmeli, Topi başta olmak üzere, tel peynir gibi sevilen yenilikçi ürünlerini bu ülkeye gönderiyor.
Yaklaşan Ramazan Bayramı için sektörün hazırlıklarını tamamladığını belirten Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği (ŞEMAD) Başkanı Şemsi Kopuz, vatandaşlara bayram alışverişleri konusunda uyarılarda bulundu.
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD) 12. Olağan Genel Kurul toplantısı 14 Haziran 2017’de gerçekleştirildi. Zeki Sarıbekir oybirliği ile ASD Başkanı seçildi.
Ramazan ayında satışların yüzde 10 arttığını kaydeden TPF Başkanı Mustafa Altunbilek, Anadolu'da en çok et ve et ürünlerinin, Türkiye genelinde ise karpuz, domates, salatalık, peynir, meşrubat, tatlı, kırmızı mercimeğin satıldığını söyledi.
Ipsos Tüketici Panelleri Direktörü Ceyhan Demiray, Türkiye’de çikolata ve şekerli ürünlerin tüketimiyle ilgili son verileri Gıda Teknolojisi’ne açıkladı.
1980'li yılların başı ile 1999'ların sonu arasında doğmuş kişiler Y kuşağı olarak tanımlanıyor. Türkiye’de 20 milyonun üzerindeki 15-34 yaş nüfusun yüzde 80'i kentlerde, kalan 5 milyonu yani yüzde 20'si ise belde ve köylerde yaşıyor. Yani Y kuşağı büyük oranda kentli bir kesim. Peki bu insanlar alışveriş yaparken ya da gıda tüketiminde nelere dikkat ediyor, öncelikleri arasında neler bulunuyor? Dünyanın önde gelen araştırma kuruluşlarından Nielsen’in Türkiye Genel Müdürü Didem Şekerel Erdoğan ile gıda ürünlerinde 2017 trendlerini ve Y kuşağının satın alma davranışlarını konuştuk.
Ulusal Süt Konseyi, Türkiye’de süt içme alışkanlığının artırılması ve özellikle çocukların süt tüketimine özendirilmesi amacı ile “Süt İçiyorum” kampanyasını başlattı. Pek çok ünlü ismin destek verdiği kampanyanın tanıtım toplantısında Ulusal Süt Konseyi Yönetim Kurulu Üyesi Prof. Dr. Nevzat Artık, Türkiye’nin süt tüketiminde Avrupa ortalamasının oldukça gerisinde kaldığını ifade etti.