Dr. İncinur Hasbay
TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi, Yaşam Bilimleri,
Gıda İnovasyon Teknolojileri Araştırma Grubu Lideri
* Bu makale Gıda Teknolojisi Dergisi'nin Temmuz - Ağustos 2024 sayısında yayımlanmıştır.
Yeme içme sektörünün yenilikçi markalarından Doyuyo, gerçekleştirdiği Kızarmış Tavuk Tüketim Alışkanlıkları Araştırması ile tüketici tercihlerini ortaya koydu. Araştırma tüketicilerin hijyen ve hizmet kalitesini lezzetten daha fazla önemsediğini gösterdi. Çıtırlık ise en önemli lezzet unsuru olarak öne çıktı. Gençler AVM’lerde kızarmış tavuğu sosyalleşme aracı olarak görürken, orta yaş grubu daha çok açık havada tüketmeyi tercih ettiğini belirtti.
Sosyal medyayla dünyaya yayılan ve Türkiye’de de her geçen gün ilginin arttığı Dubai çikolatası, online alışverişte de yükselişe geçti. Hepsiburada verilerine göre ekim ayından bu yana kullanıcıların en çok arattığı kelimeler arasında Dubai çikolatası üçüncü sırada yer alıyor.
Pınar Et, son yıllarda tüketici taleplerine hızla cevap verebilmek ve pazarın dinamiklerine uyum sağlamak için yoğun bir inovasyon sürecine odaklanarak dondurulmuş ürün yelpazesini genişletmeyi sürdürüyor. Pınar Et Genel Müdürü Hüseyin Demir, Türkiye’de donuk unlu ürünler, et ürünleri ve deniz ürünlerinin pazar büyüklüğünün 5 milyar TL ye ulaştığını açıkladı.