150 yılı aşkın geçmişiyle ketçap denildiğinde akla ilk gelen markalardan olan Heinz, lezzetinin yaratacağı beklenmedik davranışları eğlenceli bir şekilde öyküleştiren yeni kampanyasıyla tüketicilerin karşısına çıktı. İlk kez Türkiye’de çekilen yeni reklam filmi farklı ülkelerde de gösterime girecek.
Türkiye Gıda Sanayi İşverenleri Sendikası (TÜGİS) Başkanı Kaan Sidar, 15-21 Mart Tüketiciyi Koruma Haftası kapsamında yaptığı değerlendirmede bilinçli tüketicinin üretimde kaliteyi ve niteliği artırdığını kaydetti. Sidar, “Talebi karşılamaya yönelik yapılan AR-GE yatırımları katma değere dönüşerek ülke ekonomisini olumlu etkiliyor, uluslararası pazarda rekabet gücümüzü artırıyor” dedi.
Türkiye'nin döneri geleneksel ürün olarak tescil etmek için yaptığı başvuru Avrupa Birliği (AB) Resmi Gazetesi'nde yayımlandı. Başvuru daha önce baklava, kokoreç, yoğurt vb. pek çok yiyecekte aidiyet iddia eden Yunanistan’da büyük rahatsızlık yarattı. Yunan medyası olaya "Türkiye, Avrupa’da döner savaşını başlatıyor" başlıklarıyla servis etti.
Türkiye'nin Avusturya'yı 2-1 mağlup ettiği Euro 2024 akşamında rekabet, sadece futbol sahasında değil, yemek siparişlerinde de etkisini gösterdi. Yemeksepeti'nin çatı şirketi Delivery Hero'nun Avusturya'daki iştiraki Foodora'da kebap siparişleri, şinitzel siparişlerini geride bıraktı. Bu rekabetin galibi, hem sahada hem de sofrada Türkiye oldu.
Suna ve İnan Kıraç Vakfı Yayınları’nın yeni kitabı Atatürk’ün Ziraat Mühendisi: Ali Numan Kıraç yayımlandı. Hulûsi Turgut’un kaleme aldığı biyografide, Atatürk’ün isteğiyle Amerika Birleşik Devletleri’nde modern tarım eğitimi alan, Türkiye’nin ilk ziraat mühendislerinden olan ve tarımda “Türk Mucizesi”nin öncülüğünü yapan, ünlü iş insanları İnan Kıraç ile Can Kıraç’ın babası Ali Numan Kıraç’ın hayat öyküsü, dönemin siyasi ve ekonomik manzarasıyla ilişkilendirilerek anlatılıyor.
Türkiye, 2024 yılının ilk yarısında aralarında ananas, avokado, mango, pitaya (ejder meyvesi), guavo armudu, mangost, kivi, çarkıfelek, karambola, yaban mersini, hindistan cevizi gibi ürünlerin de olduğu tropikal meyve ihracatından yüzde 12 artışla 11 milyon 793 bin dolarlık döviz geliri elde etti.
Türkiye’nin yıllık yaklaşık 5 milyon tonluk üretimle dünya üçüncüsü olduğu elma ve elma suyunda Ocak – Ağustos döneminde ihracatı yüzde 27’lik artışla 321 milyon dolara yükseldi.
İstanbul, İzmir ve Muğla’nın yeme-içme kültürünün en iyilerinin yer aldığı seçki, İstanbul’da düzenlenecek özel bir törenle açıklanacak. Türkiye’deki keşif çalışmalarını sürdüren Michelin Rehberi müfettişleri, ek olarak Muğla’daki mekanları da ziyaret etmeye başladı.
Tetra Pak bünyesinde farklı bölgelerde çeşitli pozisyonlarda 25 yılı aşkın süredir görev alan Eliseo Barcas, 1 Ekim 2024 tarihinden itibaren Tetra Pak TIRCCA (Türkiye, İran, Kafkasya ve Orta Asya) Bölgesi’nin Genel Müdürü olarak atandı.
Bu yıl United Barcode Systems için iki önemli dönüm noktasına tanıklık ediyoruz: globalde 30. yılımızı, Türkiye’de ise 5. yılımızı kutluyoruz. Bu özel an, sadece yılların getirdiği deneyimi değil, aynı zamanda kazandığımız başarıları ve iş birliklerimizi onurlandırmak için bir fırsat sunuyor.
* Bu içerik bir advertorial çalışmasıdır. Gıda Teknolojisi Dergisi’nin Eylül – Ekim 2024 sayısında yayımlanmıştır.