Etiketler: un
Türkiye dünya un ihracatında yeniden zirveye oturdu
Dünya un ticaretinde ihracatçı kimliğiyle 2005 yılından bu yana bazen birinci, bazen ikinci sırayı elde eden Türkiye, 2011 yılında bir kez daha dünya lideri konumuna ulaştı. İhracatçı Birlikleri verilerine göre, 2011 yılında Türkiye, 100’ü aşkın dünya ülkesine 2 milyon ton un ihraç etti ve 892.5 milyon dolar düzeyinde bir satış değerine ulaştı.
Un ihracatı zirvedeki yerini korudu
Ülkemizin yıllık üretim ve stok miktarları tüketimimize yetecek miktarda olmakla birlikte, mevsimsel dalgalanmalar ve kaliteli buğday arzında yaşanan sıkıntılardan dolayı özel sektörün ilave taleplerinin karşılanması amacıyla unun en önemli hammaddesi olan buğdayın ithalatı yapılmaktadır.
Polen Gıda ekmekçilik ve pastacılık grubunda dünyayla yarışıyor
Türkiye un ve makarnada dünyaya kafa tutuyor
Türkiye’nin Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu kapsamındaki ürünlerinin ihracatı 2015 yılında 1 milyar 449 milyon dolara yükseldi. 1 milyar dolarlık ihracatla unda zirveye oturan Türkiye, makarna ihracatında ise ikinci sıradaki yerini koruyor.
Torku un fabrikası üretime başladı
Erişler Gıda un ihracatının parlayan yıldızı
Türkiye’nin gerçekleştirdiği un ihracatında oranında söz sahibi olduklarını belirten Erişler Gıda Perakende Grubu Genel Müdürü Abdullah Eriş, “90 milyon doları aşan ihracat rakamlarımızla ülke ekonomisi için her yıl artan oranda katma değer oluşturuyoruz” diyor.
Türkiye’den un ihracatında dünya rekoru
Türkiye küresel un ihracatında zirveyi bırakmıyor
Türkiye değirmencilik ürünleri sektörü 2019 yılında 1,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bunun 1,1 milyar dolarlık bölümünü un ihracatı oluşturuyor. Bu performansıyla Türkiye son yıllarda dünya un ihracatında birinci sırada yer alıyor.
Nihat Uysallı: Un ve unlu mamuller ihracatında yüzde 7 ila 12 artış hedefliyoruz
Türkiye’nin un ve unlu mamullerde dünyadaki 208 ülkenin 200’üne ihracat yaptığına dikkat çeken Orta Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Uysallı, “Bu sene hedef pazarlar olarak Asya ve Güney Amerika ülkelerini belirledik, ihracatımızın 2021 içinde %7-12 seviyelerinde artışla devam edeceğini umuyoruz” diyor.