Banner
Gıda Teknolojisi Facebook Gıda Teknolojisi Twitter Gıda Teknolojisi RSS

Etiketler: un

Unlu mamuller sektörünün yükselen trendleri


Yayın: 24-10-2012
Etiketler: ekmek ihe un uno

Günümüzde tüketici alışkanlıklarında yaşanan büyük değişiklikler, obezite, diabet, kalp ve damar hastalıklarının yaygınlaşması, insanların sağlıklı ve dengeli beslenme tercihleri gibi faktörlerin doğrudan etkilediği alanların başında un ve unlu mamuller sektörü geliyor. Pek çok firma yeni ürün geliştirirken bu unsurları göz önünde bulundururken, bazı firmalar yaptıkları araştırmalarla tüketici beklentilerini ve önerilerini saptayarak belirlemeye çalışıyor. Gıda Teknolojisi olarak UNO ve İstanbul Halk Ekmek gibi sektörün iki önemli kuruluşunun yetkililerine, geliştirdikleri yeni ürünler için baz aldıkları trendleri sorduk.


Türkiye dünya un ihracatında yeniden zirveye oturdu


Yayın: 24-10-2012
Etiketler: gıda tusaf un

Dünya un ticaretinde ihracatçı kimliğiyle 2005 yılından bu yana bazen birinci, bazen ikinci sırayı elde eden Türkiye, 2011 yılında bir kez daha dünya lideri konumuna ulaştı. İhracatçı Birlikleri verilerine göre, 2011 yılında Türkiye, 100’ü aşkın dünya ülkesine 2 milyon ton un ihraç etti ve 892.5 milyon dolar düzeyinde bir satış değerine ulaştı.


Un ihracatı zirvedeki yerini korudu


Yayın: 14-01-2013
Kategori: Gıda

Ülkemizin yıllık üretim ve stok miktarları tüketimimize yetecek miktarda olmakla birlikte, mevsimsel dalgalanmalar ve kaliteli buğday arzında yaşanan sıkıntılardan dolayı özel sektörün ilave taleplerinin karşılanması amacıyla unun en önemli hammaddesi olan buğdayın ithalatı yapılmaktadır.


Polen Gıda ekmekçilik ve pastacılık grubunda dünyayla yarışıyor



Un geliştiriciler-zenginleştiriciler, ekmekçilik ve pastacılık olmak üzere 3 ana ürün grubunda faaliyet gösteren Polen Gıda, hem yurtiçinde hem de 50 ülkede bulunan müşterilerine etkin çözümler sağlıyor. İhracatta Uzakdoğu pazarına odaklandıklarını belirten Polen Gıda Genel Müdür Yardımcısı Haydar Şekersöz, bu sebeple yatırımlarını daha çok inovatif ürün geliştirme üzerinde yoğunlaştıracaklarını dile getirdi.

Türkiye un ve makarnada dünyaya kafa tutuyor



Türkiye’nin Un ve Unlu Mamuller Tanıtım Grubu kapsamındaki ürünlerinin ihracatı 2015 yılında 1 milyar 449 milyon dolara yükseldi. 1 milyar dolarlık ihracatla unda zirveye oturan Türkiye, makarna ihracatında ise ikinci sıradaki yerini koruyor. 
 

Torku un fabrikası üretime başladı



Ürün portföyünü hızla genişleten ve bölgede ziraatı yapılan veya yapılabilecek tarımsal ürünleri işlemeye yönelik yatırımlarını sürdüren Konya Şeker, günlük 200 ton bisküvilik ve gofretlik buğday işleme kapasitesine sahip Torku Un Entegre Tesisi’ni tamamlayarak un üretimine başladı.

Erişler Gıda un ihracatının parlayan yıldızı



Türkiye’nin gerçekleştirdiği un ihracatında oranında söz sahibi olduklarını belirten Erişler Gıda Perakende Grubu Genel Müdürü Abdullah Eriş, “90 milyon doları aşan ihracat rakamlarımızla ülke ekonomisi için her yıl artan oranda katma değer oluşturuyoruz” diyor.
 

Türkiye’den un ihracatında dünya rekoru



2016 yılında 3,5 milyon ton un ihracatı gerçekleştiren Türkiye, 1 milyar 70 milyon dolarlık döviz elde etti. İhracatını 2015'e göre miktar bazında %25, değer bazında ise artıran un sektörü, bu rakamlarla dünya rekoru kırdı.

Türkiye küresel un ihracatında zirveyi bırakmıyor



Türkiye değirmencilik ürünleri sektörü 2019 yılında 1,3 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirirken, bunun 1,1 milyar dolarlık bölümünü un ihracatı oluşturuyor. Bu performansıyla Türkiye son yıllarda dünya un ihracatında birinci sırada yer alıyor. 
 

Nihat Uysallı: Un ve unlu mamuller ihracatında yüzde 7 ila 12 artış hedefliyoruz



Türkiye’nin un ve unlu mamullerde dünyadaki 208 ülkenin 200’üne ihracat yaptığına dikkat çeken Orta Anadolu Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Uysallı, “Bu sene hedef pazarlar olarak Asya ve Güney Amerika ülkelerini belirledik, ihracatımızın 2021 içinde %7-12 seviyelerinde artışla devam edeceğini umuyoruz” diyor.