Yemeksepeti verilere göre pizza Türkiye’nin en önemli ev dışı tüketim kültürlerinden biri olmuş durumda. Öyle ki, Türkiye’de tam 17 bin çeşit pizza üretiliyor. Bununla birlikte en çok mantarlı pizzayı seviyoruz ve pizzayı kışın daha çok tüketiyoruz.
Geçtiğimiz yıl içerisinde tatlı siparişleri önceki yıla göre yüzde 58 artarak toplam 2,8 milyona ulaştı.
Yemeksepeti’nin de bağlı olduğu global online yemek sipariş platformu Delivery Hero’nun verilerine göre dünya genelinde en çok İtalyan mutfağı tercih ediliyor. Türkler, Latin Amerika ve Uzak Doğu ülkeleri lokal yemekleri daha çok tercih ederken, Avrupalılar en çok İtalyan ve Uzak Doğu lezzetlerini seviyor.
Yemeksepeti, dünyada her yıl 4 Eylül’de kutlanan Dünya Ekstra Tatlı Yeme Günü’nde kullanıcılarının sipariş alışkanlıklarını inceledi. Rapora göre tatlı, Yemeksepeti’nin en çok tercih edilen 6. kategorisi oldu. Yemeksepeti’nden verilen tatlı siparişleri ilk 8 ayda, 2019 yılının aynı dönemine göre göre %48 artış gösterdi. Kullanıcıların tatlı tercihlerinde çikolatalı sufle ilk sırada yer alırken, en sevilen sütlü tatlı ise fırın sütlaç oldu.
Yemeksepeti siparişlerinde “Yeşili Koruyalım” butonuyla plastik tabak, çatal, bıçak ve kağıt peçete istemiyorum seçeneği kullananlar geçen yılın aynı dönemine göre %30 oranında arttı. Bu seçeneği tercih eden Yemeksepeti kullanıcıları sayesinde, 2020 yılının ilk 8 ayında 376 ton daha az plastik tüketildi.
Yemeksepeti Banabi, 2020 yılında 24 ilden verilen market siparişlerini inceledi ve kullanıcıların alışveriş alışkanlıkları ile ilgili birçok ilginç detayı ortaya koydu.
20 yıl önce restoranları dijitalleştirerek başlattığı ekosisteme sanal marketlerinin ardından mahalle esnafını da dahil ederek büyümeyi hedefleyen Yemeksepeti, “Aklındaysa Kapında” sloganıyla marka konumunu yeniledi.
Türkiye’nin lider hızlı ticaret platformu Yemeksepeti’nin kurucularından ve CEO’su Nevzat Aydın, ailesine daha fazla zaman ayırabilmek ve Türkiye’nin girişimcilik ekosisteminin gelişmesi için genç girişimcilere verdiği desteklere odaklanabilmek adına CEO’luk görevinden ayrılma kararı aldı. Nevzat Aydın’ın Yemeksepeti’nden ayrılma kararını almasının ardından CEO’luk görevine 2011 yılında Yemeksepeti ailesine katılan ve halen İş Geliştirme’den Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapan Mert Baki’nin atandığı açıklandı.
Daha önce de siber saldırıya uğrayan ve ağır sömürü koşullarıyla gündeme gelen Yemeksepeti hakkında veri ihlali nedeniyle inceleme başlatan KVKK, bu kez de müşteri bilgileri çalınarak fidye talep edildiği iddiaları üzerine resen inceleme kararı aldı. Kurul, şirketin "herhangi bir veri hırsızlığının tespit edilemediği" yönündeki açıklamasının da doğruluğunu araştıracak.
Yemeksepeti’nin 20. yaşında Türkiye’ye teşekkürlerini sunduğu reklam filmi ‘’Hepimizin Yemeksepeti 20 Yaşında’’ 3 Kristal Elma ödülünün sahibi oldu.