Tarım ve Orman Bakanlığı, taklit, tağşiş yapıldığı veya ilaç etken maddesi ilave eden 91 firmaya ait 113 parti ürünü açıkladı. Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Böylece ilk kamuoyu duyurusunun yapıldığı 2012 yılından bu yana 1609 firmaya ait 3605 parti ürün tüketicilerin bilgisine arz edilmiştir" denildi.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Davut Er, 2020/21 ihracat sezonuna başarılı bir giriş yapan zeytin ve zeytinyağı sektörünün, ambalajlı ürün ihracatını artırarak 2025'te 1,5 milyar dolar ihracat rakamına ulaşmatırmayı hedeflediklerini söyledi.
31 Ekim 2021 tarihine kadar zeytinyağı dökme olarak ihraç edilemeyecek. Sadece kutulu, ambalajlı ihraç edilmesine izin veriliyor.
Ege Zeytin ve Zeytinyağı İhracatçıları Birliği Başkanı Davut Er, dökme ve varilli zeytinyağı ihracatına getirilen yasaklamanın Türk zeytin ve zeytinyağı sektöründe uzun vadede ihracat pazarlarının kaybına, yüz milyon dolarlar zarara yol açabileceğini savundu. EZZİB Başkanı Er, “Zeytinyağı sektörümüzde ihracatın devamı, ihracatçımızın ve çiftçimizin korunması için Ticaret Bakanlığımız ve Tarım ve Orman Bakanlığımızdan formül üretmelerini bekliyoruz” dedi.
Türkiye’nin ilk ve tek Uluslararası Zeytinyağı Kalite Yarışması Anatolian IOOC, yedi ülkeden yirmi dört jüri üyesinin katılımıyla, Oleolog Birsen Can Pehlivan’ın direktörlüğünde, Edremit Ticaret Odası ve Edremit Ticaret Borsası’nın katkılarıyla 29 Mayıs-1 Haziran arasında Edremit’te düzenleniyor. Yarışmanın panel liderliğini İtalyan Antonio Giuseppe Lauro yapıyor.
Pandemi sürecinde Türk zeytinyağının ortalama ihraç fiyatı arttı. Türk zeytinyağının ortalama ihraç fiyatı 2020/21 sezonunun ilk yarısında dolar bazında yüzde 16 artışla 2 bin 397 dolardan, 2 bin 786 dolara yükseldi. Türk zeytinyağı ton başına 390 dolar katma değerli ihraç edildi.
Verde Yağ, yaptığı büyük ölçekli yatırımlar ve genişleyen ihracat ağıyla uluslararası zeytinyağı sektöründe yerini sağlamlaştırıyor.
Komili’nin bu yıl 24. kez düzenlediği zeytin hasadı, 20-21 Kasım tarihlerinde Ayvalık’ta gerçekleştirildi. Komili Zeytin Hasadı bu yıl diğer senelerden farklı olarak doğanın insanlığa sunmuş olduğu mucize değerdeki zeytinyağının Anadolu’ya olan aidiyetinden ve yarattığı kültürden hareketle kültür rotası konseptiyle düzenlendi.
Migros ve Carrefoursa, kurdaki düşüşe işaret ederek indirimlere başladıklarını açıkladı. İki şirketin de indirim için tedarikçilere işaret etmesi dikkat çekti.