Harun Çallı
Yönetim Kurulu Başkanı
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD)
Zeki Sarıbekir
Yönetim Kurulu Başkanı
Ambalaj Sanayicileri Derneği (ASD)
Tarık Tezel
Yönetim Kurulu Başkanı
Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği (SETBİR)
Özden Güngör
Yönetim Kurulu Başkanı
Ziraat Mühendisleri Odası
Süt üretiminde dünyada ilk 10 ülke arasında yer alan Türkiye, tüketimde ise istenilen seviyeye ulaşamıyor. Ülkemizde içme sütü tüketimi Avrupa ortalamasının çok altında. Avrupa’da yılda kişi başı ortalama 60 litre içme sütü tüketilirken, Türkiye’de yalnızca 34 litre süt içiliyor. SETBİR Yönetim Kurulu Başkaını Tarık Tezel, iç tüketimdeki artışın ihracatı da olumlu etkileyeceğini belirtiyor.
Yıllık 750 ton dondurma üretim kapasitesine sahip Kahve Dünyası, bu kategorideki üretimini iki katına çıkarmayı hedefliyor.
Şişecam Topluluğu, Mersin Cam Ambalaj Fabrikası’nda gerçekleştirdiği yeni fırın yatırımıyla Türkiye’deki yatırımlarına bir yenisini daha ekledi.
Türkiye’de kişi başına 3.1 kg çikolata ve 1.5 kg şekerleme tüketilirken, tüketiciler en çok sütlü çikolatayı tercih ediyor. Son yıllarda bitter çikolataya olan talepte de artış söz konusu.
Çikolata ve şekerli ürünler kategorisinde ihracatını geçtiğimiz yıl 3 katına çıkaran Nestlé Türkiye, bu yıl sonunda ise 2 kat artış hedefliyor.
Bir gün olarak erçekleştirilecek Alerjen Yönetimi Eğitimi’ne; gıda firmalarının üretim bölüm yöneticileri, kalite yöneticileri ve çalışanları, mühendisler katılabiliyor.