Harun Çallı
Ambalajlı Süt ve Süt Ürünleri Sanayicileri Derneği (ASÜD) Yönetim Kurulu Başkanı
Prof. Dr. Günnur Tunçel ve Prof. Dr. Deniz Göktan
www.guvenligida.com.tr
Necdet Buzbaş
TÜGİS Yönetim Kurulu Başkanı
Meyve Suyu Endüstrisi Derneği (MEYED) Genel Sekreteri İpek İşbitiren ile sektörün içinde bulunduğu durumu, koronavirüsün etkilerini, sektörün hedeflerini ve 10 Eylül 2020 tarihinde İstanbul’da gerçekleştirecekleri Juiceful İstanbul Summit hakkında konuştuk.
Dilek Kaya Sarıgül - Döhler Türkiye Uygulama Laboratuvarları Müdürü &
Mert Alkış - Döhler Türkiye Satış Müdürü
85 ülkeye ihracat yapan yumuşak şeker üreticisi Kervan Gıda, KAP’a yaptığı açıklama ile 5. Licorice hattının devreye alındığını ve Akhisar’da yaklaşık 7 bin metrekarelik bir fabrika alanının satın alındığını duyurdu. Hali hazırda yatırımı devam eden 5. Jelly hattının da 2021 yılı Şubat ayında devreye alınmasıyla bu iki yatırımın Kervan Gıda’nın yıllık konsolide cirosuna yaklaşık 31,5 milyon dolar katkı sağlayacağı öngörülüyor.
Tarık Tezel
Yönetim Kurulu Başkanı
Türkiye Süt, Et, Gıda Sanayicileri ve Üreticileri Birliği - SETBİR
Ulusal Hububat Konseyi’nin raporuna göre, bu yıl yetersiz yağış nedeniyle yüzde 5 rekolte kaybı olacağı tahmin ediliyor. Buğdayda bu sezon rekoltenin 19 milyon ton olması bekleniyor.
Muratbey, Türkiye'nin markalaşma programında Turquality® seviyesine yükseldi. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, “Muratbey olarak, Türk ekonomisine ve katma değerli ürün ihracatına sağladığımız destek her geçen gün artarak devam ederken bu program sayesinde uluslararası alanda rekabet gücümüzü çok daha iyi yerlere taşıyacak olan birçok kazanımı elde etmiş olacağız” dedi.
Kovid-19 pandemisi dünyada ve Türkiye’de çok sayıda sektörü olumsuz yönde etkilerken, başta gıda olmak üzere pek çok üründe tüketim ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiriyor. Bu değişimden olumlu biçimde nasibini alan kategorilerin başında da çikolata ve şekerli mamullerin oluşturduğu atıştırmalık ürünler geliyor. Kapanmada evde geçirilen zamanlarda tüketicilerin sakız, şeker, çikolata ve bisküvi gibi ürünlere olan ilgisi artarken, tanınan ve güvenilir markaları tercih ettikleri belirtiliyor.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi