Yaklaşan Ramazan Bayramı için sektörün hazırlıklarını tamamladığını belirten Şekerli Mamul Sanayicileri Derneği (ŞEMAD) Başkanı Şemsi Kopuz, vatandaşlara bayram alışverişleri konusunda uyarılarda bulundu.
2016 yılında 4,5 milyar TL’Iik hacme ulaşan şekerli ve çikolatalı mamuller sektörünün bu yıl yüzde 10 büyümesi bekleniyor. Sektör, geçen yıl 2,2 milyar dolar olan ihracatını da bu yıl 2,7 milyar dolara çıkarmayı hedefliyor.
Türkiye’de Mart ayında etkisini göstermeye başlayan Covid-19 salgını birçok sektörü olumsuz etkilerken, çikolata ve şekerli mamul ihracatı yüzleri güldürdü. Sektör yılın ilk 6 aylık bölümünde 847 milyon dolarlık ihracat yaparken, 654 milyon dolar dış ticaret fazlası elde edildi.
Kovid-19 pandemisi dünyada ve Türkiye’de çok sayıda sektörü olumsuz yönde etkilerken, başta gıda olmak üzere pek çok üründe tüketim ve alışveriş alışkanlıklarını değiştiriyor. Bu değişimden olumlu biçimde nasibini alan kategorilerin başında da çikolata ve şekerli mamullerin oluşturduğu atıştırmalık ürünler geliyor. Kapanmada evde geçirilen zamanlarda tüketicilerin sakız, şeker, çikolata ve bisküvi gibi ürünlere olan ilgisi artarken, tanınan ve güvenilir markaları tercih ettikleri belirtiliyor.
Haber: Özgür Çilek / Gıda Teknolojisi Dergisi